reklama

Hmla v pralese (Kitschig wie noch nie!)

Išiel som lesom, vo vzácnom okamihu, keď sa obloha zrazila s klenbou stromov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Celý les sa ponoril do zvláštneho sivého ticha. Pestrosť korún sa zrazu ukryla niekde na pomedzí farebnosti a šeda. Zelenú lístia som skôr tušil ako videl, farby osiveli, tvary a kontúry sa rozostrili, no jasnejšie ako kedykoľvek predtým som si uvedomoval priestor.

Obrázok blogu

Bola to čarovná chvíľa, jednoduchá, akoby niekde na prvopočiatku. Stačilo len na chvíľu rozostriť myšlienky a nepútať zmysly hľadajúce známe miesta a už som sa strácal v miriádach galaxií, žiariacich na brehoch temných nebeských veľtokov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ten pocit bol všade navôkol. Akoby som bol na chvíľu hosťom v svätoháji. Zakázanom lese, plnom provopočiatočnej moci. Možno z hmly zaznel smiech, možno to len v korunách zašumel dážď...

Obrázok blogu

Hmla, dovoľujúca vidieť len na pár krokov, mi potichu pripomenula, že z tisícov podôb lesa vidím len kúsok. Že väčšina zostáva ukrytá v tieni lesných zákutí.

Obrázok blogu

Les sa dotýkal oblakov, a oblaky sa zamotali v korunách. Uprostred tohto spojenia som stál ja, a hľadel som na stromy.

Obrázok blogu

Nevychádzal som z úžasu nad krásou toho čo som videl, počul a cítil.

Obrázok blogu

Les navôkol bol neuveriteľne premenlivý. Raz zelený...

Obrázok blogu

... o kúsok ďalej plný iných farieb,

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

... živé s mŕtvym, rozklad s rastom...

Obrázok blogu

...a pohyb so strnulosťou, všetko vzájomne prepojené, prelínajuce sa, jedno vyplývajúce z druhého, jedno vznikajúce z druhého, všetko vzájomne neoddeliteľné. Takmer neznesiteľná harmónia.

Obrázok blogu

Odišiel som z lesa skôr ako ho opustila hmla. Vracal som sa späť do svojho sveta. Vedel som, rovnako ako vždy predtým, že keď sa obloha zachytí o vrcholce jedlí, a z vlhkého šera bude počuť smiech lístia, znovu sa vrátim.

Michal Wiezik

Michal Wiezik

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Poslanec Európskeho Parlamentu za stranu SPOLU. Výbor ENVI a AGRI, špeciálny vyšetrovací výbor pre transport zvierat (ANIT). Ekológ, vedec, vysokoškolský pedagóg, milovník prírody a aktivista. Ide o Život! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu